Vitaminas D. Nauda. Ir ką reikia žinoti.
   0 Comments
Vitaminas D. Nauda. Ką reikėtų žinoti.

Dauguma mūsų turi per mažą Vitamino D kiekį organizme. Tai kelia nerimą, nes šis vitaminas yra gyvybiškai svarbus, siekiant užkirsti kelią daugybei ligų, o taip pat norint palaikyti imunitetą bei gerą nuotaiką. 

Kas yra vitaminas D? 

Vitaminas D yra žinomas kaip saulės spindulių bei šviesos vitaminas. Iš esmės tai yra hormonas, kuris gaminasi, kai oda yra veikiama saulės spindulių - ypač UVB. Norėdami išventi žalingo saulės spindulių poveikio,  mes naudojame apsaugą nuo saulės. Šios būtinos apsaugos rezultatas -Vitamino D kiekis mūsų organizmuose neįtikėtinai nukrito, o iš esmės jo neįmanoma papildyti vien tiktai mityba. SPF30 apsauga sumažina vitamino D gamybą iki 97,5 proc.  „Iš esmės viso pasaulio gyventojams trūksta vitamino D“, - aiškina dr. Michaelas F. Holickas, Bostono universiteto Helioterapijos, šviesos ir odos tyrimų centro direktorius.

Ką veikia vitaminas D? 

„ 2000 iš 26 000 žmogaus genomo genų vitaminas D veikia teigiamai “, - sako Amerikos vitamino D tarybos įkūrėjas dr. J. J. Cannellas. Daugybinės lėtinės ligos dabar siejamos su vitamino D trūkumu, įskaitant autoimunines ligas, 1 ir 2 tipo diabetą, išsėtinę sklerozę, reumatoidinį artritą, širdies ligas ir Alzheimerio ligą. Vitaminas D yra svarbus vėžio prevencijos dalyvis. „Mes atlikome sveikų suaugusiųjų asmenų tyrimą su 2000 vienetų vitamino D per dieną ir išsiaiškinome, kad jis teigiamai paveikė 291 geną, atsakingą už DNR atstatymą, autooksidaciją, imuninę funkciją ir įvairius medžiagų apykaitos procesus“, - aiškina dr. Holickas. „Jei ląstelė pradeda neteisingai funkcionuoti ir “piktybėti”, aktyvus vitaminas D pirmiausia bando ją normalizuoti. Jei negali, siunčia cheminį pranešimą, kad ji numirtų“.  Nustatyta, kad vitamino D papildai veiksmingiau užkerta kelią gripui ir stiprina visą imuninę sistemą. 

Kiek vitamino D turėčiau vartoti? 

Jei nuolat dalį dienos praleisite lauke atviroje saulėje, nenaudoste apsaugos nuo saulės, būsite nuogomis rankomis bei kojomis, jums vis tiek dažniausiai Vitamino D keikis organizme bus nepakankamas. Anot skirtingų ekspertų, priklausomai nuo pasirinkto Vitamino D preparato, vartojama dozė taip pat gali būti skirtinga. Daktaras Holickas kasdien vartoja vitamino D3, kuriame yra 4000 vienetų arba 400TV (tarptautiniai vienetai), kuris yra efektyvesnis už D2. „Savo pacientams rekomenduoju 3000 vienetų vitamino D per dieną“, - paaiškina daktaras Horlickas. - Minimumas, kurį suaugusieji turėtų suvartoti per dieną yra 2000 vienetų “. Tiesa ta, kad yra labai nedidelis pavojus perdozuoti vitamino D. „Turėtumėte suvartoti 50 000–100 000 vienetų vitamino D kiekvieną dieną šešis mėnesius paeiliui, kol pasiektumėte neigiamą Vitamino D poveikį “, - sako dr. Horlickas.  

Įrodyta, kad vitamino D papildai duoda tą pačią naudą, kaip ir saulės spindulių poveikis, todėl norint užtikrinti tinkamą Vitamino D kiekį organizme nereikia rizikuoti – būnant saulėje būtina saugoti odą ir naudoti SPF.

Šaltinis net-a-porter.uk

 

 

Share This Post :

Comments

Log in or register to post comments
Palyginti